پاور تامین کننده جریان الکتریسته قطعات کامپیوتر
نوشته شده توسط : ali

پاور تامین کننده جریان الکتریسته قطعات کامپیوتر


پاور یکی از عناصر حیاتی درکامپیوتراست که در حقیقت به عنوان منبع تغذیه رایانه به حساب می آید . فعالیت تمامی قطعات کامپیوتر به چگونگی عملکرد منبع تغذیه و یا پاور بستگی  دارد . در واقع پاور ، جریان الکتریسیته مورد نیاز هر یک از قطعات سخت افزاری را تامین میکند . منبع تغذیه در واقع باعث کارایی قطعات کامپیوتر میشود و بدون وجود منبع تغذیه ، رایانه با جعبه ای مملو از فلز و پلاستیک برابری خواهد کرد . منبع تغذیه جریان AC  را به جریان DC  تبدیل می کند. تاکنون شش استاندارد متفاوت برای منبع تغذیه های استفاده شده در کامپیوتر مطرح شده است . اخیرا” استاندارد ATX مطرح شده است .ATX یک استاندارد صنعتی است که مشخص می کند منبع تغذیه دارای خصایص فیزیکی بمنظور مطابقت و استفاده در یک Case استاندارد ATX و همچنین دارای خصایص الکتریکی لازم برای کار و استفاده توسط یک برد اصلیATX است .

پاور دیپ کول مدل DQ650ST 

این مدل از پاور Deep Cool در ابعاد  140 * 150 * 86 میلیمتر و توان 650 وات پیوسته ، ارائه شده است .این پاور با 24 پین و از منبع تغذیه  ATX 12V V2.31 تغذیه میکند . این مدل از پاور دیپ کول ، دارای امکاناتی مانند  کانکتور SATA ،  کانکتور IDE و کابل برق میباشد . عمر مفید این پاور  120.000 ساعت است و کانکتور پردازنده آن از نوع  ((EPS ATX12V (4+4Pin میباشد . همچنین کانکتور مادربورد  پاور دیپ کول مدل DQ650ST از نوع  1x(20+4)24-pin و  کانکتور PCI-E آن از نوع PCI 4 *(6+2)8 PIN میباشد .


پاور کورسیر مدل HX1000i

پاور Corsair مدل HX1000i دارای خازن هایی است که در دمای 105 درجه نیز قادر به کار کردن میباشند . این پاور دارای فن 14cmهسته بلبرینگی میباشد که این فن قابل تنظیم به دور اتوماتیک ، متناسب با دمای داخلی میباشد . کابل های این مدل از پاور کورسیر با روکش مشکی محافظت شده اند و بدین ترتیب از بروز هرگونه آسیبی به کابل های این محصول جلوگیری به عمل آمده است . این مدل از پاور کورسیر بسیار بی صدا عمل میکند از نظر صوتی هیچگونه آلودگی به وجود نمیاورد .  ولتاژ ورودی تغذیه این محصول 100 تا 2400 ولت است و از کارت گرافیک های حرفه ای و قدرتمند انویدیا ، جیفورس و یا ای ام دی رادئون پشتیبانی میکند .

پاور پرفکت 700V

شرکت perfect از کامل ترین مجموعه های تولید کننده ی پاور میباشد ، این کمپانی یکی از بهترین تولید کنندگان سخت افزار است که هرروزه به مدل های جدید افزوده و یا نسخه های فعلی را به روز رسانی نموده است . پاور perfect یک پاور در ابعاد  80 * 150 * 140 میلیمتر  میباشد و مجهز به 24 پین میباشد . این مدل از پاور پرفکت دارای یک فن و کابل برق میباشد . کانکتور مادربرد این محصول از نوع  1x(20+4)24-pin  است . همچنین این پاور دارای دو کانکتور SATA است .توان واقعی آن 350 وات است و از فن بزرگ 144 سانتیمتری بهره میگیرد .





:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: